LIVE RIGA : LIVE RīGA

LIVE RIGA : Look Riga, Work Riga, Feel Riga, Stay Riga

Live Rīga ziemas kampaņa veicina būtisku tūrisma pieaugumu Rīgā


Būtisku tūrisma apgrozījuma pieaugumu Rīgā veicinājusi 2009.gada 24.novembrī uzsāktā LIVE RĪGA ziemas kampaņa septiņās valstīs. Vislielāko interesi par Rīgu kampaņas laikā izdevies radīt Krievijā – Maskavas vēstniecība aizvadītā gada nogalē izsniegusi gandrīz par 50% vairāk tūrisma vīzu (salīdzinot ar 2008.gada decembri). Reval Hotels viesnīcās Rīgā gada nogalē apmetušies par 60% vairāk tūristu no Krievijas. Pieaudzis aviopasažieru skaits no visām septiņām valstīm, kur pērn tika reklamēta Rīga.

LIVE RĪGA ieguldījums tūrisma nozares pieaugumā ir neapšaubāms. Ziemas kampaņa ir trāpījusi mērķī. Pagājušā gada nogalē būtiski palielinājies airBaltic un lidostas Rīga apkalpoto pasažieru skaits. Katrs tūrisma nozares pieauguma procents Latvijas ekonomikai nozīmē papildu 3 – 5 miljonus latu. Rīgas reklāmā ieguldītie aptuveni 700 tūkstoši latu šobrīd jau ir atmaksājušies,” norāda Bertolts Fliks, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) valdes priekšsēdētājs.

Informācija no Latvijas vēstniecībām Krievijā liecina, ka 2009.gada nogalē ir būtiski palielinājies izsniegto tūrisma vīzu skaits. 2009.gadā decembrī vēstniecībā Maskavā izsniegto tūrisma vīzu skaits bijis par 48,8% lielāks, salīdzinot ar 2008.gada decembri. 2009.gadā kopā izsniegto tūrisma vīzu apjoms bijis par 21,9% lielāks nekā gadu iepriekš. Tas liecina, ka tieši gada nogalē, aptuveni mēnesi pēc LIVE RĪGA ziemas kampaņas sākuma, interese par Rīgu no Krievijas tūristu puses bijusi vislielākā.

Aviokompānijas airBaltic informācija liecina, ka apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis no visām tām valstīm, kur tika reklamēta Rīga. 2009.gada decembrī, salīdzinot ar 2008.gada decembri, vislielākais apkalpoto pasažieru skaita pieaugums bijis Somijas reisos (+139%), Krievijas reisos (+67%) un Lietuvas reisos (+48%). Pasažieru skaits pieaudzis arī Igaunijas reisos (+30%), Norvēģijas reisos (+28%), Vācijas reisos (+11%) un Zviedrijas reisos (+11%).

Saskaņā ar starptautiskās lidostas Rīga publiskoto informāciju, 2009.gada decembrī lidostā apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis par 15,7% salīdzinot ar 2008.gada decembri.

Pieaugums vērojams arī pasažieru plūsmā, kas izmanto prāmju un sauszemes satiksmi. Saskaņā ar AS Tallink Grupp informāciju, apkalpoto pasažieru skaits maršrutā Latvija – Zviedrija pagājušā gada decembrī pieaudzis par 27,9%, salīdzinot ar 2008.gada decembri. Savukārt Hansabuss, kas nodrošina autobusu satiksmi starp Rīgu un Tallinu, 2009.gada decembrī pārvadājis par 20% vairāk pasažieru.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas dati liecina, ka decembrī vidējais viesnīcu noslogojums Rīgā bijis 36,4%. Piecu lielāko Rīgas viesnīcu piepildījums 2009.gada ziemas brīvdienu laikā (no Ziemassvētkiem līdz šā gada 2.janvārim) sasniegusi 52,52%. Savukārt Reval Hotels viesnīcu noslodze Rīgā decembra nogalē sasniegusi pat 80 – 90%. Vidējā Reval Hotels viesnīcu noslodze visa decembra laikā bijusi ap 40%.

Saskaņā ar Global Refund Latvia datiem, 2009.gada novembrī un decembrī par 14% pieaudzis to ārvalstu fizisko personu skaits, kuras Latvijā veikušas pirkumus, izmantojot Tax-Free pakalpojumu. Vidējā summa vienam Tax-Free pirkumam aizvadītā gada decembrī – 310 lati. 2009.gada novembrī, salīdzinot ar identisku periodu pirms gada, ir īpaši pieaudzis Tax-Free pircēju skaits no Krievijas (+17%) un Norvēģijas (+18%). Savukārt, 2009.gada decembrī Tax Free pircēju skaits no Norvēģijas pieaudzis pat par 70% salīdzinot ar 2008.gada decembri. Ikgadējā statistika liecina, ka īpaši liels Tax-Free pircēju skaits no Krievijas parasti ir gada sākumā, jo tūristi šajā laikā sagaida visbūtiskākās atlaides.

Internets

Īpaši liela nozīme kampaņas ietvaros tika pievērsta mājas lapas www.liveriga.com popularizēšanai mērķa tirgos. Par interneta nozīmīgumu tūrisma veicināšanā medijos izteikušies gan vietējie, gan ārvalstu nozares eksperti. Kampaņas laikā Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs regulāri ziņoja par strauju kampaņas mājas lapas apmeklējuma pieaugumu, kas raksturoja intereses par Rīgu izplatīšanos ārvalstīs. Kopš kampaņas sākuma 2009.gada 24.novembrī, www.liveriga.com apmeklējuši 108 536 lietotāji no 119 pasaules valstīm.

Īpaši liels apmeklētāju pieaugums mājas lapā bijis dienās, kad attiecīgajā valstī reklāmas kampaņa noritēja visaktīvāk. Piemēram, 2009.gada 4.decembrī strauji pieauga mājas lapas apmeklētāju skaits no Igaunijas – šajā dienā Igaunijā LIVE RĪGA reklāma bija redzama internetā (Delfi.ee un Postimees.ee), kā arī reklāma laikrakstā Postimees Extra. Savukārt 7.decembrī strauju interesi Krievijas auditorijā var skaidrot ar reklāmas parādīšanos portālā RBC.ru, kā arī Krievijas preses izdevumos Hello, Time Out, Коммерсантъ ДЕНЬГИ.

Partneru programma

Būtisku atbalstu LĪVE RĪGA kampaņas norisei sniedz uzņēmumi un institūcijas, kas iesaistījušies LIVE RĪGA partneru programmā. Līdz šim ar mums sazinājušies jau vairāk kā  300 potenciālie partneri. Partnera statuss paredz LIVE RĪGA kvalitātes zīmes izmantošanu uzņēmuma ārtelpās, iekštelpās, mārketinga materiālos. Šī kvalitātes zīme kalpo kā signāls tam, ka attiecīgais partneris ir uzticams uzņēmējs, kas piedāvā augstu pakalpojumu un apkalpošanas kvalitāti.

Vairākas viesnīcas, restorāni, kultūras un izklaides iestādes jau izvietojušas LIVE RĪGA kvalitātes zīmi. 58 uzņēmumiem un iestādēm RTAB izsniegusi partnera statusu apliecinošu sertifikātu un vēl 30 pieteikumi pašlaik atrodas izskatīšanas procesā.

Pirmais LIVE RĪGA partneris – Reval Hotels – apliecina, ka LIVE RĪGA ziemas kampaņa ir pamanīta un devusi rezultātu:

“Runājot ar Reval Hotels sadarbības partneriem dažās no valstīm, kurās tika veiktas LIVE RĪGA reklāmas aktivitātes, esam pārliecinājušies, ka tās ir pamanītas un vērtētas pozitīvi. Neapšaubāmi iepriecina fakts, ka beidzot pēc ilgiem klusuma gadiem Rīgas vārds parādījās lielāko kaimiņvalstu galvaspilsētās. Kā piemēru varam minēt pozitīvas tendences no Krievijas, – šogad decembrī krievu tūristu skaits, kas apmetušies Reval Hotels Rīgā, ir pieaudzis par 60%, salīdzinot ar 2008.gadu.

Uzskatām, ka Rīgas kā tūrisma pilsētas potenciāls pagaidām ir ļoti maz izmantots. Noteikti būtu jādomā par regulārām reklāmas aktivitātēm ārvalstu tirgos. Līdz šim, kaut vai salīdzinot ar mūsu kaimiņvalstīm Igauniju un Lietuvu, Latvija ir salīdzinoši maz ieguldījusi valsts un galvaspilsētas popularizēšanā ārvalstīs, un bieži vien tas tika argumentēts ar nepietiekamiem finanšu līdzekļiem šim mērķim. Nav bijusi arī vienota stratēģija, kā Rīgu pozicionēt ārvalstu tirgos, mērķtiecīgi saskaņotas reklāmas aktivitātes, kā arī spēcīgas institūcijas, kas to visu koordinē,” norāda Artūrs Stikuts, Reval Hotels Pārdošanas un mārketinga nodaļas Latvijā direktors.

LIVE RĪGA kā daudzsološu iniciatīvu novērtējis universālveikals Stockmann, – viens no pirmajiem LIVE RĪGA partnera statusa ieguvējiem šogad.

Stockmann ir ļoti gandarīts par projekta LIVE RĪGA izveidi un uzsākto darbību.  Katra valsts, kur savu uzņēmējdarbību attīsta Stockmann koncerns, rūpējas par valsts tēlu un ir ļoti pozitīvi, ka arī Latvija attīsta šādu projektu. Tā kā u/v Stockmann atrodas Latvijas galvaspilsētas Rīgas centrā, kur visspraigāk risinās kultūras, sabiedrības un tūrisma aktivitātes, gatavojamies ņemt līdzdalību LIVE RĪGA aktivitātēs. Uzskatām šādu mārketinga veidu par ļoti daudzsološu. Ieguvumu no veiksmīgas projekta attīstības gūs gan pilsētas iedzīvotāji un viesi, gan uzņēmēji, kas šeit attīsta savu biznesu, gan Rīgas pilsēta un Latvijas valsts,” norāda Annika Dāvidsone, universālveikala Stockmann mārketinga vadītāja.

REKLĀMAS KAMPAŅAS NORISE UN BUDŽETS

Kā jau ziņots, Rīgas mārketinga komunikāciju kampaņa septiņās valstīs (Igaunijā, Krievijā Lietuvā, Norvēģijā, Somijā, Vācijā un Zviedrijā) notika zem vienota – LIVE RĪGA – zīmola. Visos tirgos tika izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt. Tāpēc kā vizuāls kampaņas motīvs tika izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup. Kampaņa tika papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.

Ņemot vērā ierobežotos resursus, LIVE RĪGA ziemas kampaņas mediju stratēģija paredzēja, ka būtiskākie komunikācijas kanāli mērķa auditoriju sasniegšanai ir internets, vides reklāma un reklāma presē. Kampaņas mērķa auditorija ir ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecuma grupā no 25 – 55 gadiem. Kampaņas mediju stratēģijā ir ņemta vērā mērķa auditoriju interese par ceļojumiem uz Baltijas valstīm un Austrumeiropas valstīm.

Kampaņas ietvaros, reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 70 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tika izvietotas uz vairāk nekā 600 stendiem, kā arī uz tramvajiem un autobusiem. Kampaņas ietvaros Rīgas reklāma tika publicēta 35 preses izdevumos, Somijā tika izmantota arī reklāma televīzijā.

LIVE RĪGA ZIEMAS KAMPAŅAS REKLĀMAS IZMAKSAS (LATOS):

Igaunija 21 349
Krievija 174 998
Lietuva 40 061
Norvēģija 85 006
Somija 120 498
Vācija 159 802
Zviedrija 67 791
Kopā: 669 505

Par Rīgas Tūrisma Attīstības Biroju (RTAB)

2009.gada 28.oktobrī, LR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums “Rīgas Tūrisma attīstības birojs” (RTAB), kura dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība “airBaltic”, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbosies ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.

RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder “Rīgas domei”, bet pārējiem partneriem aviosabiedrībai “airBaltic”, LVRA un ALTA – katram 10%.  RTAB kā savas darbības un LIVE RīGA zīmola vadmotīvu izvirzījis principu „Labi rīdziniekam – labi tūristam.“

Advertisements

Filed under: Jaunumi, , , , ,

One Response

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Twitter Updates

Populārākie klikšķi

  • Neviens

Top Rated

Flickr Photos

LIVE RIGA

LIVE RIGA LIVE RIGA LIVE RĪGA

RSS Nezināma barotne

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
%d bloggers like this: