LIVE RIGA : LIVE RīGA

LIVE RIGA : Look Riga, Work Riga, Feel Riga, Stay Riga

“Live Rīga” veicina tūrisma pieaugumu


Rīgas tūrisma veicināšanas programma LIVE RĪGA šī gada pirmajos divos mēnešos nodrošinājusi ievērojamu pieaugumu tūrisma nozarē.

To apliecina labi viesnīcu noslodzes rādītāji, piemēram, Reval Hotels ķēdes viesnīcu noslodze šī gada februārī sasniedza 49%, kas būtiski pārsniedz pagājušā gada datus. Jūtami palielinājies arī aviopasažieru skaits.

“Sākot ar pagājušā gada Ziemassvētkiem, LIVE RĪGA nodrošina būtisku pieaugumu tūrisma nozarē Rīgā.

Šogad ir palielinājies airBaltic un lidostas Rīga apkalpoto pasažieru skaits, arī Rīgas lielākās viesnīcas uzrāda apmeklētāju skaita pieaugumu. Rīgas popularizēšanai ir ielikts labs pamats! Šogad ārvalstīs Rīgu parādīsim kā ļoti aktīvu, dzīvu, kvalitatīviem notikumiem bagātu pilsētu, kas turpinās veicināt pozitīvu tūrisma nozares attīstību,” norāda Bertolts Fliks, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) valdes priekšsēdētājs.

Saskaņā ar starptautiskās lidostas Rīga publiskoto informāciju, 2010.gada janvārī un februārī lidostā apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis par 18,4% salīdzinot ar analoģisku periodu 2009.gadā.

Latvijas aviosabiedrība airBaltic 2010.gada februārī no bāzes Rīgā ir pārvadājusi par 33% vairāk pasažieru, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā. Īpaši liels pasažieru skaita pieaugums februārī bijis no Krievijas – tas palielinājies par 89% tiešajos un tranzīta reisos (salīdzinot ar pagājušā gada februāri). 2010.gada pirmajos divos mēnešos kopumā airBaltic ir pārvadājusi 385 597 pasažierus, kas ir par 19% vairāk nekā 2009.gada attiecīgajā periodā.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) dati liecina, ka šī gada februārī vidējais viesnīcu noslogojums Rīgā bijis 29,22%. Atsevišķās lielajās viesnīcās noslogojums bijis lielāks par vidējo un tas palielinājies salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem diviem mēnešiem. Piemēram, Reval Hotels ķēdes viesnīcu noslodze Rīgā janvārī bija 44,65% (2009.gada janvārī – 34,56%), bet februārī – 49,04% (2009.gada februārī – 32,87%).

“Reval Hotels Rīgas viesnīcas 2010.gadu iesākušas veiksmīgi. Pie mums notikuši vairāki liela mēroga pasākumi, kas ļāvis sasniegt labus viesnīcas noslodzes rādītājus. Vidēja un liela mēroga pasākumi paver labas perspektīvas Rīgas viesnīcām, tāpēc varam uzteikt LIVE RĪGA centienus popularizēt Rīgu kā labāko izvēli kultūras un sporta pasākumu rīkošanai un konferenču organizēšanai Ziemeļvalstu reģionā,” norāda Aiga Lapiņa, Mārketinga vadītāja Reval Hotels viesnīcām Latvijā.

Neliels pieaugums vērojams arī pasažieru plūsmā, kas izmantojuši sauszemes satiksmi. Hansabuss Latvia (nodrošina autobusu satiksmi starp Rīgu un Tallinu, kā arī ekskursiju autobusu pakalpojumus Rīgā) pārvadāto pasažieru skaits nedaudz pārsniedz 2009.gada janvāra un februāra apjomu. Pieaudzis arī to tūristu skaits, kuri iepazinuši Rīgu ar Riga City Tour ekskursiju autobusiem.

“Pēc šiem rādītājiem varu konstatēt, ka situācija tūrisma sektorā sāk uzlaboties. Minimāli, bet tā ir pozitīva tendence. 2010.gada janvāris ir iesācies ar tūristu “bumu” no Krievijas, kas deva šo nelielo kāpumu salīdzinot ar 2009.gada rādītājiem. Kaut gan šī gada februāris palicis tādā pašā līmenī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tas būtu jādefinē kā pozitīva stabilitāte,” komentē Andrejs Vanags, Hansabuss Latvia direktors.

LIVE RĪGA KAMPAŅU NORISE UN BUDŽETS

• Kā jau ziņots, šobrīd norit LIVE RĪGA Lieldienu kampaņa trijās valstīs – Baltkrievijā, Gruzijā un Krievijā. Šo kampaņu pilnībā finansē viens no RTAB dibinātājiem – aviosabiedrība airBaltic;

• LIVE RĪGA pavasara/vasaras kampaņa šogad noritēs 11 valstīs: Baltkrievijā, Dānijā, Gruzijā, Igaunijā, Izraēlā, Krievijā, Lietuvā, Norvēģijā, Somijā, Vācijā un Zviedrijā. Par kampaņas izstrādi (ideja un mediju plāns) izsludināti publiski konkursi. Saturiski Rīgas popularizēšanas kampaņu papildina kultūrtūrisma produkts LIVE RĪGA Kultūras vasara, ko izstrādājis RTAB sadarbībā ar LR Kultūras ministriju. Tas apvieno virkni kvalitatīvus starptautiska līmeņa kultūras un izklaides pasākumus laika posmā maijs – septembris. LIVE RĪGA Kultūras vasaras programma atrodama mājas lapāwww.liveriga.com/promo/lv/kulturas-vasara/feel, – tā tiks popularizēta ārvalstu medijos, interneta vietnēs, tiks izdots pasākumu buklets. Lielākoties tiks popularizēti pasākumi, kas notiek nedēļas nogalēs (atbilstoši Rīgas kā īsu brīvdienu galamērķa pozicionējumam);

• Savukārt pagājušā gada ziemas kampaņa sekmīgi noritēja septiņās valstīs – Igaunijā, Krievijā Lietuvā, Norvēģijā, Somijā, Vācijā un Zviedrijā. Kampaņa nodrošināja būtisku tūristu skaita pieplūdumu Rīgā gada nogalē, īpaši no Krievijas. Reval Hotels viesnīcu noslodze gada nogalē sasniedza pat 80% – 90% apjomu, bet Latvijas vēstniecība Maskavā izsniedza par 48,8% vairāk tūrisma vīzu, nekā 2008.gada decembrī.

Ņemot vērā, ka plašsaziņas līdzekļos vairākkārt ir publicēta nepatiesa informācija par 2009.gada ziemas kampaņas izmaksām, uzsveram, ka noslēgto līgumu summa par reklāmas adaptāciju un izvietošanu septiņās valstīs bija 703 000 latu (daži mediji pat apgalvo, ka LIVE RĪGA zīmola izveide vien izmaksājusi miljonu latu, kas, protams, ir nepatiesi). Jāuzsver, ka masu medijos pieminētā aģentūra Embassy ir izstrādājusi tikai LIVE RĪGA zīmolu un tā ieviešanas stratēģiju. Šīs izmaksas nav segtas no pašvaldības budžeta, bet gan no aviosabiedrības airBaltic līdzekļiem.

PAR RĪGAS TŪRISMA ATTĪSTĪBAS BIROJU (RTAB)

2009.gada 28.oktobrī, LR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB), kura dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība airBaltic, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbosies ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem partneriem aviosabiedrībai airBaltic, LVRA un ALTA – katram 10%.

RTAB kā savas darbības un LIVE RĪGA zīmola vadmotīvu izvirzījis principu “Labi rīdziniekam – labi tūristam.”

Avots: pozitivus.lv

Advertisements

Filed under: Jaunumi, , , ,

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Twitter Updates

Populārākie klikšķi

  • Neviens

Top Rated

Flickr Photos

LIVE RIGA

LIVE RIGA LIVE RIGA LIVE RĪGA

RSS Nezināma barotne

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
%d bloggers like this: